zaterdag 23 augustus 2014

Beddengoed

Mijn schoonzusje, die ook aan het minimaliseren is, vroeg of ik een 1- persoonslaken wilde hebben. Maar eigenlijk wist ik helemaal niet goed wat ik precies in huis had. (Nog geen stufflist van onze inloopkast gemaakt.)

Dus ik heb die hele half omgevallen stapel beddengoed op ons bed gesmeten en alles gesorteerd. Wij hadden altijd twee dekbedhoezen voor ons bed en dat werkte prima. Nu hebben we er drie omdat we ons 2-persoonslogeerbed uit huis hebben gehaald. Ik heb bij de dekbedhoezen de bijbehorende hoezen en lakens gezocht en die netjes opgevouwen in de kussensloop gedaan. Erg handig, want met het bed verschonen heb je alles gelijk bij de hand. Ook staat het netjes in de kast en valt de stapel niet meer om.

De lakens en hoezen die ik teveel had, heb ik weggegeven. Há! Alles weer lekker overzichtelijk!

En dat laken van mijn schoonzusje heb ik trouwens aangenomen. Die kan ik straks mooi gebruiken als onze dochter van 2 een groot bed krijgt.

Trouwens, ik houd altijd erg van licht beddengoed. Het staat altijd zo mooi chique, schoon en netjes! En je raakt er niet zo snel op uitgekeken. (Ik niet tenminste.)

Heb jij ook een overschot aan beddengoed?

Het beddengoed in een kussensloop bewaren is lekker overzichtelijk.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb twee dekbedovertrekken, twee matrashoezen en drie kussenslopen (aaah een minimaliseermogelijkheid, dat kan ik terugbrengen tot twee!). Plus nog een logeerset bestaande uit een matrashoes en dekbedovertrek voor een eenpersoonsbed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan maar snel een kussensloop de deur uit! ;)

    BeantwoordenVerwijderen