vrijdag 5 september 2014

Een nare droom

Ik had een nare droom.

Ik droomde dat ik graag een groter en ruimer huis wilde, zodat ik nog meer spullen kon kopen om er in te stoppen. Dat ik daardoor hogere vaste lasten had en een grotere schuld nam ik op de koop toe.

Ik droomde dat ik de reclamefolders doorspitte. Niet om te kijken of de dingen die ik nodig had in de aanbieding waren, maar om te kijken of er nog leuke dingen tussen stonden die ik graag wilde hebben.

Ik droomde dat ik met vriendinnen de stad in ging te winkelen. Ik dacht niet na over wat ik nodig had in mijn kledingkast, maar ik kocht iets wanneer ik iets leuks tegen kwam. Ook al had ik daar al tien van in mijn kast hangen.

Ik droomde dat ik alles zelf wilde hebben, ook al gebruikte ik het maar ééns per jaar en ik het wel van de buurvrouw kon lenen.

Ik droomde dat ik van alles meer wilde. Eén van iets was nooit genoeg.

Ik droomde dat ik veel geld uit gaf, mijn kasten vol zaten met spullen, mijn huis rommelig was en ik nog steeds niet tevreden was met wat ik had.

Wat ben ik blij dat ik wakker geworden ben...


Follow my blog with Bloglovin

2 opmerkingen: