maandag 1 september 2014

Binnengekomen stukken

Ook al ben je bewust al aan het consuminderen, ongemerkt weten er toch altijd nog aardig wat spullen je huis binnen te dringen. Ik heb het in augustus voor de gein eens bij gehouden en de stand eindigde op 64 spullen. (eten niet meegeteld)
Ik heb een paar dingen gekocht, zoals een elektrische tandenborstel en een winterjas voor onze dochter, een paar wasbare producten voor in de badkamer, maar verreweg de meeste spullen hebben we gekregen. En begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met deze nuttige spullen. Vaak is het kleding wat onze dochter van haar oudere nichtjes krijgt, altijd handig! Of speelgoed, ook altijd leuk!

Maar het is ook dat éne fluitje wat dochterlief gratis krijgt bij de boodschappen, dat plastic bordje wat ze krijgt met de post of een paar tijdschriften en een boek wat ik krijg van een collega.

Ik wil alleen maar even zeggen dat als er altijd alleen maar dingen je huis binnen komen, je huis gemakkelijk vol groeit. Want in één maand zijn het misschien 60 spullen, maar in een jaar tijd zijn dat er 768! En dan heb ik de verjaardags- en Sinterklaascadeautjes er nog niet bij opgeteld.

Pas als je er op gaat letten, word je je er eigenlijk bewust van.
Gelukkig gaan hier er ook weer spullen die we niet gebruiken de deur uit. Blijft het toch nog wat in evenwicht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten